Wednesday, August 13, 2008

Raya


Raya tahun 2005


Raya 2006..1st raya ngan anak..


sikecik ngan neneknya (Mak mertua aku) masa g beraya umah sedara belah anje


Raya 2007- masa ghatering Raya ngan jiran2 kat lorong umah aku


Raya 2007..kat Teluk Cempedak...baru blk dr beraya umah M.cik kat Kuantan

emm..memandangkan raya dah dekat..so aku dah mula shopping baju raya utk si hero aku tu..tempah baju melayu dia ,baju kurung aku..tp baju aku cam x muat jer..hehehe...masa raya nanti dah nak msk 5 bulan..skang ni dah byk baju aku yg ketat..anje dah sibuk ajak g shopping baju raya aku..aku yg malas nak g lagi..tggu la bulan depan..awl lagi..yg penting baju sihero tu dah beli...ada la 3 pasang..cari lagi 3 pasang cukup la..utk dia ajer dah beratus...

citer pasal raya ni mengingatkan aku pada arwah abah..abah pergi thn yg sama aku kawin (2004)..dah dkt raya lak tu..so aku cam xde mood nak raya thn 2004..sedih nya tuhan jer yg tau..smp skang ,bila nak bulan pose ..aku asyik teringatkan arwah abah..kalo dulu time bulan pose ,dia rajin suruh mak buat tepung pelita,badak berendam..seme tu kuih kegemaran dia..skang bila mak buat..tak tertelan aku kuih tu..bila nak mkn aku teringat..

kalo nak raya plak,dia sibuk bakar lemang..bukak jer pose..dia akn mintak mak belah lemang..tp seme tu hanya tinggal kenangan yg x mungkin aku lupakan..jika aku kemas2 rumah nak raya..dia pun sibuk bagi komen tentang aku kemas...abah..za rindu pada abah..rindu sangat...

0 comments:

 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL