Thursday, August 14, 2008

Kenangan Cinta Pertama

masa lawat blog k.liea..terbaca kisah CINTA PERTAMA..aku pun nak coretkan skit kisah cinta pertama aku...aku kenal sidia dr form 2..aku mmg suka tgk hidung dia,bak kata kwn aku.."hidung burung belatuk"..mancung woo...dia putih..mmg menepati ciri2 lelaki idaman aku..tp xde la aku nak ngendeng2 kat dia..so masa form 3 kwn aku cuba kenen2 aku ngan dia..masa tu dia form 4..so just kwn biasa la dulu..

kiteorg start couple masa aku form 4,dia form 5..kiteorg couple betul2 setahun jer..masa aku mula couple..lagu kump.SPRING " Kita DiTakdirkan Jatuh Cinta" ngah famous..pastu masa kitaorg clash pun lagu kump.SPRING" KIta diTakdirkan Berpisah"..sedih woo..aku kasi peluang kat dia nak concentrate pada SPM..so kitaorg clash sementara yg akhirnya jadi clash utk selamanya..

lepas dia abis SPM ,aku dah x berhubung ngan dia lagi..reason kitaorg clash sbb aku x tahan ngan manusia2 yg terlalu ramai yg dengki akn cinta kiteorg..sbb dia ni ramai sgt peminat..mamat hensem kat sek..jadi rebutan..so akhirnya aku mengalah...

masa aku kat Uitm..dia ada call aku..pujuk aku kembali semula padanya setelah hampir 2 thn berpisah..tp hati aku sudah dimiliki oleh anje masa tu..dia memujuk aku..merayu agar aku kembali pada..ahhh !!! hati ini masih tersisa rasa sayang padanya..aku kebuntuan seketika..aku x beritahu anje pasal ni..aku takut anje cemburu & marah..aku curi2 jumpa si dia ..dia masih seperti dulu..tetap hensem..& semakin hensem..oh hati..jgn kau berubah sudah..aku cuba keraskan hati walaupun rasa rindu,sayang padanya seolah2 menjerit2 meminta aku kembali padanya..

aku katakan padanya yg kiteorg hanya mampu sebgi kawan..dia xnak..dia nak lebih dr itu..setelah hampir 2 thn aku berhubung semula dgnnya..dia masih tetap menanti aku..tp anje terlalu baik utk aku kecewakan..anje telah byk berkorban demi aku..x sanggup rasanya aku kecewakan insan yg begitu menyanyangi aku..anje tatang aku bagai minyak yg penuh ...mana mungkin aku tega melukakan hatinya...

ahkirnya aku minta si dia agar melupakan aku dan mencari teman yg baru yg setanding dgn nya..aku tukar phone# semata2 utk mengelak dr dia menghubungi aku lagi..aku titipkan kad undangan perkahwinan aku padanya...

0 comments:

 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL