Tuesday, June 10, 2008

Kelahiran Anakku- Along Danish



(gemukkan...mane x nyer..naik 20kgs)

fmly dr ke-2 belah..

Anak aku ni lahir pada 13 May 2006- Mothers day thn 2006...sebuah hadiah yg tak ternilai bagi aku & hb..dia lahir kedunia jam 9.26am di Pusat Rawatan Az-zahrah,Bangi dgn berat 3.4kg..saat yg kulalui semasa hendak melahirkan along masih terpahat dlm memori ni..begitu sakitnya..saat itu aku teringat akn ibuku..ini lah pengorbanan seorg ibu...

aku mula rasa sakit jam 1pg..tp sakit yg masih boleh kutahan..tp oleh kerana suamiku takut aku terbesalin di rumah..aku menurut kehendaknya agar ke hospital lebih awal..so jam 2.30 pagi aku dah ditolak masuk ke labour room sbb bukaan dah 3-4cm..so bayangkan nak tunggu 10cm...dgn x leh bergerak..hanya terlantar atas katil sbb doktor dah masukkan air & wayar utk check denyutan jantung baby..Dr.Khamsiah..Dr.yg menyambut kelahiran ank aku dtg check setiap 2 jam..bagus sgt Dr. ni..dia siap ajar aku ayat2 utk memudahkan bersalin..sepjng aku di labour room..dipasangkan ayat suci al-quran...( kenkadang rasa takut gak..hehhehee...)

abg sentiasa setia disisi..ibu aku tggu diluar labour room..sian mak..baru smp dr phg..dah kene temankan ke hospital..abg sentiasa urut2 badan & pinggang aku yg rasa cam nak patah tu...akhir nya setelah bertarung dgn kesakitan..ank ku lahir...peristiwa kelakarnya..Bila kepala baby dah mula kuar,DR pelawa suami utk tgk..dia refused sbb x berani..tp ibu ku tgk...bila ank ku lahir..Dr. menpelawa suami ku utk take a pic of baby (proses kuar)..tp abg x nak sbb takut tgk darah byk..pastu Dr Pelawa lagi utk potong tali pusat..pun dia x berani...penakut jugak laki aku ni..hahahahahaaa....tp yg paling aku x lupa adalah..bila saja bby lahir..ibu & suami menangis teresak2...ibu & suami mencium dahi ku tanda gembira...

abg berlari ke ibu mertua ku & memeluk ibunya sambil nangis teresak2..itu membuatkan mak mertua ku kaget...ingatkan something bad happenned...(itu yg diceritakan blk oleh suamiku) ..bila kau tanya..nape dia nangis..dia pun x leh jawab...katanya 1st time tgk org bersalin...br dia tau susah & peritnya nak bersalin...insaf ler tu...hehehhee...alhamdulillah..semuanya selamat...

0 comments:

 

Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL